Selçuk/Efes/Şirince gezisi

Evet arkadaşlar şimdik size bu haftasonu yaptığım bi gezi kaçamağından küçük anektotlar sunacağım. Bu aralar böyle bi kısmetle gezme fırsatı buluyorum, geçtiğimiz haftada Denizli/pamukkale/karahayıt gezisi yapıp bunu yazamak.com da yazmıştım. İşte bu haftada kısmet oldu 2 yıldır planladığımız Şirince gezimizi yurttaki bazı arkadaşların baskılarına dayanamayıp gerçekleştirdik. Ne diyelim güzel oldu güzel. Böyle bol resimli az yazılı postlar atmak genel olarak bayan arkadaşların özelliği, ama bir kere de biz yapalım, canımız çıkmaz ya. Şimdik efenim; Selçuk/efes ve şirince İzmir il sınırları içinde kalan yerler. Biz normalde Bornova’da yaşıyoruz. Gezimize otogardan başladık. Bornova’dan Selçuk’a gitmek yaklaşık 1 saat sürüyor ve ücreti 8 ytl.İşte otogardan saat 9da Selçuk arabasına bindik. İlk planımız direk Şirince’ye gitmekti ama ben yolda Efes’ede gidelim deyince tüm plan değişti.Gittik söför abimizden biraz bilgi aldık ve o da bizi tasdik etti. Önce Efes sonra Şirince yapma kararı aldık.

İlk durak olarak merkez Selçuk’ta indik, karnımız zil çalıyordu, hemen otogarın karşısında ki Atatürkçü düşünce derneği çay bahçesine oturduk.Yanımızda getirdiğimiz nevale (cevizli börek,gevrek,biskrem) yi çaylarla birlikte bi güzel midemize indirdik, karnımızı doyurduk.

Akabinde ve detayında vira bismillah deyip koyulduk yola Efes’e gitmek için. Selçuk efes arası yaklaşık 3 km. İşte ister minibüs ile ister yürüyerek bu yolu katetmek mümkün ve biz yürümeği seçtik ve kesinlikle pişman değiliz.Çünkü Selçuk’un eski belediye başkanlarından birinin diktirdiği dut ve çınar ağaçlarından oluşan çok güzel bir ağaçlı yolda yaklaşık yarım saat yürüme ve bol bol fotoğraf çektirme fırsatı bulduk.

Bu yoldan işte 3km kadar yürüdükten sonra. Yolun karşı tarafında Efes antik kentinin giriş yazısını görüyosunuz ve yolun karşısına geçip tarihin güzelliklerini görmek için bir müddet daha yürümeniz gerekiyor. İşte bizde böyle az gittik uz gittik dere tepe düz gittik ve efes e ulaştık. Efes antik kentine gimek ücretli. Bu ücret 20 ytl ama aynı fiyata müze kart alıp 1yıl boyunca Türkiye de ki tüm tarihi ve özel yerlere girmek mümkün artı olarak müze kart öğrencilere indirimli ve sadece 10 ytl. ve işte ta ta taaammm karşınızda efes antik kenti. Ephesusss…

Ve işte Efes (ephesus) antik kentini gezdik tozduk aman aman. Azıcık hayal dünyası olan insan burada tarih orgazmına uğrar. Bi düşünsenize bin küsür yıl önce adamlar nasıl bir zevk içinde yaşıyorlarmış, nasıl bir ufukları varmış ki böyle bir kent inşaa etmişler. Tamamen zevkten, tamamen ince mimariden ibaret. Hayran kalıp tebrik etmemek elde değil.

Sonra burada işimizi bitirdik ve çıktık, çıktıktan sonra bir müddet hem dinlenmek hem de 1-2 parça hediyelik birşeyler almak üzere hemen efen’in girişinde ki çarşıda bir tur atalım dedik ama bir yer bu kadar pahalı olmaz ki canım. Biz türküz diyoruz, onlar hepimiz insanız diyo 🙂

Sonra tekrardan koyulduk yola, bu sefer yine önümüze planda olmayan bir ziyaret yeri çıkmıştı ve adı YEDİ UYURLAR, yani Kuran’ı Kerim deki isimleriyle Ashab’ı keyf . 7 tane cenevizli gencin ve köpekleri kıtmir in, yaklasık 300 sene uyudukları yer. Umuyorum ki doğru yer buradır. İşte Efes antik kentinden çıktık, yaklaşık 1.5 km kadar mandalina ve zeytin bahçeleri içinde yürüyerek 7 uyurlara ulaştık.

7uyurlardan çıktıktan sonra gözümüze her ne kadar Meryem ana tabelası çarpsa da artık yorulmuştuk ve bi de oraya gidemezdik.Biz de şirinceye gitmek üzere koyulduk geri dönüş yoluna.Efes’e kadar dönüp ordan Selcuk’a yürümek zorumuza geldiği için. Kestirmeden daldık bi mandalina bahçesine ve toprağa bata çıka, çıktık ana yola 🙂 Yol üzerinde tepede bi kale gördük, dedik hadi buraya kadar geldik, şu kaleyi de ziyaret edelim. Şu an adını hatırlamıyorum ama kalenin, kale yolu üzerinde İsa bey camii şerifini ziyaret ettik, öğle borcumuzu burada ödedik.

Kalenin hemen önünde ki yoldan, kendinizi bıraktığınızda doğru Selçuk ilçe merkezine iniveriyorsunuz. Biz de zaten artık karnımızın zil çalmaya başlamasıyla Şirince’ye gitmek için acele etmeye başlamıştık ve doğru sabah yolculuğumuza başladığımız Selçuk ilçe otogarına geri döndük ve tam tamına 6 saat sonra. 🙂

Otogardan Şirince minibüsüne bindik, yol yaklaşık 15-20 dakika sürüyor ve ücreti 2.5 ytl. Şirince 330 m yükseklikte bu rakım İzmir için hatırı sayılır bir yükseklik bence.

ve işte karşınızda ŞİRİNCEEE…

Sirince hiç bir özelliği olmasa gerçek anlamda şirince bir ege köyü. Ama bu köy dünyaca meşhur olmuş artık. Öncelikle Şirince deyince akla şaraplar geliyor ama biz içki kullanmadığımız için pek bi anlam ifade etmedi bu özellik ama yine de o dükkanlar gezilmeye görülmeye değer. Aynı Safranbolu evlerini andırın yüzlerce küçük konak var bu köydü ve çoğu artık restaurant konumuna gelmiş. Sokaklarda aklına gelen herşeyi satan onlarca hanım teyzeler var. Ki mi zeytinyağı, ki mi sabun ki mi ise el işi göz nuru emeklerini satıyolar.Köyn merkezinden yukarı doğru çıkarken bi kilisenin bahçesinde havuzunda bir servet yatan bir Meryem ana heykeli gördük, dilek havuzu haline gelmiş artık, bizde az da olsa servetine katkıda bulunduk 🙂

Şirince bu arada gözlemesi ile de meşhurmuş, biz de gidince öğrendik. Baktık her yer gözlemeci, mantıcı. Köyü baştan aşağı dolaştık ve köyün en manzaralı yerinde Pervin teyzenin hayır duaları eşliğinde gözlemelerimizi yedik ayranlarımızı içtik.

İşte bu resimde gördüğünüz yer, Şirince’de en manzaralı köy lokantalarından biri, adı pervin teyzenin yeri. Bunun gibi onlarca gözlemeci ya da lokanta bulmak mümkün Şirince’de. Ama biz burayı seçtik, pişman değiliz, bir daha olsa yine aynı yerde, yer sofrasına  oturur aşağıda gördüğünüz gözlemeyi afiyetle yer, ayranı bir güzel içerim 🙂

Gözleme ve ayran ücreti 4ytl olmakla birlikte, tadının yanında fiyatının hiçbir anlamı yoktur 🙂

İşte efenim gezdik tozduk aman aman aman, sazdık sözdük aman aman aman diyerekten. Biz gittik gördük, Allah gidemeyenlere de nasip etsin diyerekten bir gezi yazımızın daha sonuna gelmiş bulunmaktayım. Umarım anlatımımdan memlun kalmışsınızdır. Bir başka gezi yazısında buluşmak dileğiyle esen kalın…. 🙂

Bu yazıyı sosyal medya paylaşabilirsiniz

Yazar: Erdal Erdoğdu

Ülkemizin önde gelen iletişim danışmanlığı firmalarının PR ve dijital ekiplerinde görev aldım, birçok üniversite ve özel eğitim kurumunda iletişim bilimleri üzerine eğitimler verdim. Kamu kurumlarında iletişim birimi yöneticiliği yapmaktayım.

“Selçuk/Efes/Şirince gezisi” için 19 yorum

1. sen burada Efes diyeyim, Selçuk diyeyim, Şirince diyeyim , sen kalk bana bornova
    gezmek istediğim yerlerden birisi de 🙂 şaka di mi bu şaka 🙂 ne var yav bornova da

hem öss ye iyi hazırlan, seneye yaz ege üniversiteni, gel bornovaya eğer bu kadar istiyorsan ama
    değmez bence 🙂 hem sen nerde yaşıyorsun yav?

2. ya yazının devamını görmeden yazdım o yorumu:DAma bornavalı bir iki arkadaşım var çok
    methediyorlar nesi var bilmiyorum=)

Bu arada istanbulda yaşıyorum=)

3. Toprağım benim… İstanbulun yanında lafı olmaz buraların.
    Ama bornova nasıl bi yer dersen, eğer ümraniyeyi biliyosan ümraniyenin aynısı.
    ya da kadıköyden denizi ve modayı al, geriye bornova kalır işte 🙂

4. hııı şimid şöle oluyo bir düzeltmem varrrr:)
    istanbulun izmirin yanında adı bıle gecmez:):)

5. teşekkürler, ben de efese bir gezi yapmayı planlıyordum,gitmiş olan birinden alacağım bilgi çok önemliydi,çok faydalı oldu yazınız..meryem ana kilisesine gitmemişsiniz, bir dilek havuzundan bahsettiniz,nerde tam olarak bu dilek havuzu, kiliseden farklı bir yerde mi? Birde namaz kılınabilecek mekanı her yerde bulabilir miyiz? İsa Bey Camiinden bahsetmişsiniz,selçuk merkezde mi bu cami, başka cami var mı?

6. Yazıyı beğenmenize sevindim, tesekkürler..
    Dilek Havuzu; Şirince Köyünde kilisenin hemen önünde o kilise ben gittiğim zaman restorasyon ediliyordu.
    İsa Bey Camii, Selçuk merkezde sayılır, merkezden bakınca tepede görürsünüz camii. Ama onun dışında başka camii olarak Şirince köyünde bir camii daha vardı ama elbet Selçuk merkezde de vardır…

7. teşekkür edrim,gitme imkanına kavuşursak ben de gözlemlerimi paylaşırım inş.

8. bornowada oturuyorum sırınceye nasıl gıdılır yardımcı olursanız sewınırım

9. yaaa evett bornovaa güzell biryerrr ama efes şirince köy kadar değilll bende 5 yıll bornavada oturdummm polis lojmannlarındaa ama efes kadarr güzell değilll bence arkadaşınn yaptığıı birr şakaydıııııııııı…benceee…bizimm okuldaa efes şirince köyüne gittiler ama ben gitmedimm…çünküü ben ailemlee gittimm…HARİKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA YERLERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR:):):)

10. Merhabalar, ben de geçen hafta şirincedeydim. Gerçekten Şahane bir yer burası. galiba eskiler nazar değmesin diye çirkince adını vermişler bu şirin köye. Bu arada küçük bi dipnot: bildiğim kadarıyla Selçuktaki Isa Bey Camii Isa adının geçtiği tek camiidir. Ayrıca aynı bölgede dünyanın 7 harikasından biri olan Artemis tapınağı ve St. John kilisesi mevcut. Düşünebiliyor musunuz aynı kare içerisinde hem Tapınak, Hem Camii hem de Kilise mevcut. Türkiyemin her yeri cennet beeee :)))

11. saygı değer arkadaşlarım evet şirince tam dinlencek bir yer bencede hafta sonu için gidile bilecek tek yer bu arada şirinceye gittiğinizde size tavsiyem can restaurantta şirince mantısını bir tatın şirince köftesi biz yedik harıka ilk fırsatta yine gideceğim herkese slm

12. @Marie

@Marie
    Bey bir gurup kölesini azat eder.Ve kırk kişilik köle gurubu bu günkü
    Şirince ‘yi kurar ,kendileri kırk kişi oldukları için ,ilk adını (Kırkınca) koyarlar.Bir
    zaman sonra gurup teşekkür için beyin yanına gider.ve uzun bir sohpet ten sonra bey sorar ,yerleştiğiniz yer güzel midir ?Beyin yerlerini ellerinden alacağından korkan köleler şöyle cevap verir.Çok çirkin bir yerdir beyim derler.Bu cevabın üzerine beyde,
    öyleyse yaşadığınız yerin adı (Çirkince) olsun der ,ve böylece köy ikinci ismini almış olur

13. Selam,
    Ben İstanbul Üsküdarda oturuyorum. (Ümraniyeye yakın). Kızım İzmir Bornovada okuyor. Senede 2 kez İzmire gelirim. Tesbitiniz çok doğru, Bornova Ümraniyeye benzer. Biz de bu hafta Efese gitmek için araştırma yaptık. Yazınız bize çok yardımcı oldu. Gezi dönüşü gözlemlerimizi paylaşırız.