Güzel insanın blogu da başka oluyor canım :)blog.erakbaş.com

Dün İzmir blog yazarları guruhuna dahil olan güzel insan (bknz:güzel insan) nam’ı değer MonteCito sevgili Mümin Erakbaş ile güzel bir buluşma ve sohbet gerçekleştirdik. Benim 3. İzmir Blog Yazarları buluşmasında tanıştığım, o günden sonra blogunu takip etmeye başladığım biri Mümin Abi.

Uzun süredir bi buluşma planımız vardı, o kadar vakit geçti ama geç oldu güç olmadı, spontane gelişen bi buluşma oldu. Çok güzel şeyler konuştuk, güzel bi muhabbet yaptık. Muhabbetimize susuk dinleyici ve esprilerimize gülücü olarak,şimdilik sadece copy-paste blogculuk yapan  sevgili kardeşim Erhan Yerli’de getirmiştim 🙂 O da nacizane bize eşlik etti.

Mümin Abi’nin hoş sohbet biri olduğunu zaten tahmin ediyordum ve bunda da yanılmadım, konudan konuya çok güzel bi sohbet yaptık. Bence çok güzel oldu, umarım o da beğenmiştir bizim muhabbetimizi.

Akabinde haftaiçi okuldan arkadaşım Alisko.org’un ceo su Ali Bahşişoğlu ile yaptığım bi konusmada İzmir için yeni bir blog yazarları buluşması planlandığını ve bu sefer Bornova’da yapılma planının oldugunu söylemişti bana, ben de hiç tereddüt etmeden, Alicim bornova’da ben ve Mümin Abi var, eğer sizin için uygunsa bu sefer organizasyonu biz yapalım, siz de destek verin dedim, eyvallah abi ne demek dedi 🙂 Böylece buluşmayı organize etmek. Mümin ERAKBAŞ ve bendeniz’e kaldı 🙂

Ve dün bunu da kararlaştırdık. ‘5. İzmir Blog Yazarları Buluşması Çok Yakında.’ En kısa zamanda gerekli enformasyon depolamaları tamamlanıp herkesciklere duyurulcak.

Neyse konumuzu dağıtmadan. Mümin Abi  dün için tesekkür ederim, arayı fazla açmadan, arada bir yapalım bunları ok.

Müsvette Siyasi E-Dergi

Bundan 3-4 ay önce bir arkadaşım vasıtasıyla bir e-dergi ile tanıştım. Adı müsvette… Müsvette sanal bi e-dergi. Yani internet üzerinden yayın yapıyorlar. Kullandıkları dilleri de, yazdıkları konuları da gerçekten isimlerinde ki siyasi kelimesini dolduruyor. Kanımca herkese hitap eden bir dergi olmamakla birlikte birçok kişinin okumasa dahi en azından aylık olarak internet üzerinden ücretsiz olarak yayınlanan bu dergiye bir göz atmasından yanayım. Kanımca onların asıl hedef kitlesi içinde ben de yokum, çünkü takip ettiğim kadarıyla (tanıdıktan sonra tüm yazılara mümkün oldukça göz attım) siyasi renklerimiz pek uyuşmuyor. Ama bilmem hatırlar mısınız bir derginin ‘size gazeteler yetmez’ diye bir sloganı vardı. Buna sonuna kadar katılıyorum. Hatta ‘gazete-LER’ buradaki çoğul ekine de sonuna kadar destek veriyorum. Maalesef tek bir gazetenin yetmediği gibi bence gündemi olanı biteni takip etmek için gazetelerde yetmiyor. Blogküre içinde yer almamdan dolayı internet ile baya haşır neşirim bu sayede kendim lay lay lom yazılar yazsam da, geyik muhabbeti yapsam da bir şekilde çok destekli ve güzel yazılar yazan bloglar ile, e-dergiler ile, güzel paylaşımlarda bulunan forum siteleri ile karşılaştığımda mümkün oldukça takip etmeye çalışıyorum. İşte Müsvette Aylık Siyasi E-Dergi’de bunlardan bir tanesi. Yazıları okurken sizi sıkabilir, dilleri ağır gelebilir, ama bence her ayın neredeyse ilk 5 günü içinde yayınlanan bu dergiye bir göz atmakta fayda var. Ben buna benzer bir platformda yazılar yazsam, onlar beni okurlar mıydı bilmiyorum ama Derginin editörü sevgili Görkem Özizmirli’ye ve ekibine kelimelerinin bitmemesi dileklerimle başarılarının devamını dilerim. Her ne kadar aynı referans çevresini paylaşmasak da mümkün oldukça sizi takip etmeye çalışacağım. Umarım bu küçük tanıtım yazım hoşunuza gider. Saygı ve Selamlarımla

Müsvette Aylık Siyasi E-Dergi sitesine gitmek için tıklayınız

Son olarak üst kısmı bitirdikten sonra Müsvette Mart sayısında yer alan, Reklamcılık ile ilgili olan ve Görkem Özizmirli’nin yazdığı bir kitap tanıtım yazısını sizlerle paylaşmak istiyorum.

Kitap İncelemesi: “Reklamların Dili: Reklamlarda Anlam Ve İdeoloji” – Judith Williamson
Orijinal Adı: Decoding Advertisement, Reklamların  Dili: Reklamlarda Anlam Ve İdeoloji, Judith Williamson, çev: Ahmet Fethi, Ütopya Yayınevi, 2001

Judith Williamson’ın Reklamların Dili: Reklamlarda Anlam Ve İdeoloji kitabı reklamlarda neyin ne şekilde bize ustalıkla aktarıldığını anlatmaktadır. Bu ustalık, insanı ve iradesini metalaştıran reklamlar sisteminin bel kemiğidir iddiasıyla yola çıkan kitap; Lévi-Strauss, Saussure ve Freud üzerine kuruludur ve bu temelle reklam sistemlerini yapısalcı bir yöntemle yaklaşarak çözmeye çalışmaktadır. Kitabın yapısalcı bir analizle yola çıkmış olması, dil analizlerini ve reklamları parçalama yolunu sıklıkla kullanmasına neden olmuş, bu da kitabı edebi yönden daha ilgi çekici hale getirmiştir. Kitap, ideoloji ve reklam çözümlemesini aynı anda ele alarak ideolojinin özel yaşama ve kamu yaşamına müdahalesini apaçık ortaya sermektedir. Unutmamalıyız ki televizyon, gazete ve diğer tüm iletişim araçları ile ideoloji artık evlerimizde, yatak odalarımızdadır. Okumaya devam et “Müsvette Siyasi E-Dergi”

Engellerikaldir.com

Benim kısa süre önce farkettiğim bi projeyi sizlere tanıtmak istiyorum dicem ama benim tanıtmama pek gerek yok, onlar kendilerini başlıktaki site içinde çok iyi anlatmışlar. Sitenin ana sayfasına gittiğiniz zaman aşağıdaki yazı ile karşılasacaksınız. Ben sizlei de destek olmaya davet ederken bir kez daha ENGELLERİ KALDIRALIM diyorum.

ENGELLERİKALDIR.COM

Engellerikaldır.com facebook grubu

 

………

Engellerikaldir.com İstanbul Bilgi Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı son sınıf öğrencisi Rodin Alper Bingöl’ün tez projesi olarak başlayıp, bir tez projesi olmaktan çıkarak toplumsal bir oluşum haline geldi. Sizlerin desteğiyle hızla yayılıyor.

“İnsan hakları terimi bir ideali içerir. Bu terimi kullananlar, bu alanda olanı değil, olması gerekeni dile getirirler”

Engelsizler Derneği” belirli amaçlar üzerine yapılandırılmamış olup, insan hakkı esaslı her alanda faaliyet gösterecektir. Fiziksel ve düşünsel her türlü engelin kaldırıldığı, “insan”ın önündeki tüm sıfatlardan ayrıştırıldığı ve sadece insan olmak sebebiyle değer gördüğü ideal toplum düzenine ulaşmak derneğin nihai amacıdır. Derneğimiz herhangi bir öznel değeri göz önüne dahi almaksızın kişiler ve kurumlar üstü bir platform olma yolunda ilerlemektedir.

Derneğimiz insanın, sadece insan olmak sebebiyle değer gördüğü bir düzene yönelen amaçları çerçevesinde, öncelikli hedefini, toplumun fiziksel engellilere yönelik farkındalığını sağlamak olarak belirlemiştir.

Derneğimiz, bu alanda faaliyet gösteren bir çok kişi ve kurumdan farklı olarak, engellilere, tedavi, araç-gereç, ya da maddi imkanlar değil; toplumla entegre bir hayat vaat etmektedir.

İnancımız, engellerin, engelleri vurgulayarak değil, mesafeleri daraltarak kaldırılabileceği yönündedir.

Bu çerçevede derneğimiz, fiziksel engellilere, konforlu bir yaşam sunmayı değil, “yaşama imkanı” sunmayı ilke edinmiştir.

Bu inançtan hareketle, hedefimiz, engellilerin ihtiyaç duydukları araç gereçlerin temininden çok, engelsizler ve engelliler arasındaki iletişim köprüsünü kurmak; mevcut durumda “muktedir olan” ile “muhtaç sayılan” arasında şekillenen bu ilişkiden, çift yönlü faydaların sağlanacağı gerçek bir sosyal ilişki ağı yaratmaktır.

Bu sebeple derneğimiz maddi yardımları değil, engellileri iş yaşamına davet eden istihdam olanaklarını; evlerinde onlara daha konforlu bir yaşam sunan teknolojik aletleri değil, onları sosyal hayatla buluşturmak için uzanan gönüllü ellerini beklemektedir.

Derneğimiz fiziksel engellerin yanı sıra düşünsel anlamda da her türlü engelin kaldırılması için çaba gösterecektir. Her bireye bağımsız seçim yapma ve yeteneklerini geliştirme hakkının tanınması ve bu yolla kişilerin bağımlılıklarının minimize edilmesi hedefinden hareketle derneğimiz, eğitim hakları elinden alınan kız çocuklarının, istismar edilen çocuk ve gençlerin, çalışma hakları engellenen, şiddete maruz kalan kadınların, fiziksel veya zihinsel engelleri sebebiyle toplumsal hayatın dışına itilen tüm bireylerin hayatında bir umut ışığı olmak için yola çıkmıştır.

Bu amaçları gerçekleştirmek adına derneğimiz, kendi projelerini hayata geçirmenin yanı sıra, ilgili tüm STK, kurum ve kuruluşlarla da ortak projeler üretecek, bu anlamda yaratılabilecek her türlü işbirliği için maddi ve fikri tüm imkanlarını seferber edecektir.

Derneğimizin kısa vadede gerçekleştirmeyi planladığı projelerden bazıları aşağıda siz destekleyicilerimizin bilgisine sunulmuştur. İncelemek için tıklayın.

Paylaşmaya bile değer bulmayacağınız kadar ufacık bir destek, bizler için hayal bile edemeyeceğiniz umutlara gebedir.

Her şey inanmakla başlar.

N-ERDOĞDU ve Esra ERDOĞDU.COM hizmetinizde

Uzun süredir yazılmayı bekleyen tanıtım yazılarından birini bugün yazmak bana nasip oldu. Şimdi sizlerin huzuruna yepyeni, sıpsıcak 2 tane blog sunacak bunları da aynı erdalerdogdu.com gibi sevmenizi ve bağrınıza basmanızı isteyeceğiz 🙂 (hani bizi çok sevdiniz ya, hani bizi bağrınıza bastınız ya) Malumunuz blogosfer çok büyük olmasına karşın bir o kadar da küçük. Hergün onlarca yüzlerce yeni blog bu dünya içinde nefes almaya başlıyor. İşte bizim tanıtacağımız bloglarda bunlardan sadece ikisi.

İlk blog’umuz N-ERDOGDU.COM. Bu blog içinde sevgili emmoğlumuz çoklu konularda akıl yürütmeler kelime birleştirmeler yapacak. Blog’un sahibi Necati ERDOĞDU. Biz kendi adımıza güzel yazılar yazacağına inanıyoruz ve sizleri de güzel yorum ve dikkatli takiplerinizle bu bloga destek olmaya çağırıyoruz.

 N-ERDOGDU.COM ‘ beğenmeniz ve takip etmeniz dileklerimizle.

İkinci blogumuza gelince. İkince blog; genel olarak edebiyat üzerine yazılacak yazılardan, şiirlerden, hikayelerden ibaret olacak. ESRA ERDOĞDU.COM. Blogun sahibi bizim emmi-kızımız, Esra ablamız, daha önce antoloji.com ve benzeri sitelerde yazı ve şiirlerini paylaşırken, Erdal ERDOĞDU tarafından blogosfer için yapılan transfer teklifini kıramadı ve o da bundan sonra aramızda soluk alacak. Sanki sizin yazdığınız şiirleri okumak, içinde kaybolmak ya da kaybettiklerinizle yüzleşmek için ESRA ERDOĞDU.COM takiplerinizi ve güzel yorumlarınızı beklemekte.

N-ERDOGDU.COM —- ESRA ERDOĞDU.COM

Yusuf Yıldız ve Ferhat Özkaşgarlı ile yeniden blogosfer

Yusuf YILDIZ ve Ferhat Özkaşgarlı’yı ben yakın sayılabilecek bi zaman önce tanıdım. Bu tanışmaya sevgili SinanATA vesile oldu. Bunun için ona teşekkür etmem lazım. Ferhat ve Yusuf’un isimlerini  İstanbulDijital‘in pilot projesi olan BİRTABAK.COM‘un ilk çıkış zamanında çok duyduk. İşin aslı Sinan, Ferhat ve Yusuf bekar sofrasından Türkiye’nin online mutfağına giden yolun fikir ve proje babaları.  Sinan zaten hali hazırda Sinanata.com ile blogosferde soluk alıp vermekte, bunun yanında Yusuf ve Ferhat’ın da geçmiş dönemde blog tuttuklarını biliyorum ama kanımca şimdi yeni adresleri ve yeni yazılarıyla blog alemini aydınlatma fikrini benimsemis durumdalar. Ben ikisini de kendi adıma HOS GELDİNİZ demeyi bir borç biliyorum. Eminim ki çok güzel yazılarla blog dünyasının meraklı takipçilerini aydınlatacaklar.

Yusuf Yıldız ilk yazılarında hosting üzerine bilgilerini paylaşmış, ileri ki dönemde de başta hosting olmak üzerenin yanında genel konular üzerine de bilgilerini paylaşacağından şüphem yok. Abicim hoş geldin sefalar getirdin, büyük bi zevkle takipcin olacağım.

YUSUF YILDIZ’ın blogu için tıklayınız…

İkinci blogumuz ise, çok sevgili gerek insanlığını gerekse ticari bilgisini beğendiğim Ferhat abimin.Blogu incelediğimde başta ticari,pazarlama,reklam gibi kategoriler altında Ferhat Özkaşgarlı’da ticari bilgi ve becerilerini blogosfer ile paylaşmak için yeniden blog yazmaya başladığı kanısına vardım. Bence de çok iyi olmuş. Ama acaba o bu konuda ne der bilemem. Kanımca bu blogu takip edecek olanlara yani bizlere çok güzel bilgiler sunacak. Abicim sende tekrardan sefalar getirdin.

FERHAT ÖZKAŞGARLI’nın blogu için lütfen tıklayınız.

Şimdi bu ikiliden aynı yazı içinde bahsedilir de, onların en büyük ortak yanından yani yeni medya için en önemli kaynak olan hosting işinde ki her geçen gün büyüyen benim de yaklaşık 2 yıldır birlikte çalıştığım ve sonuna kadar memlun olduğum bizim tabirimizle arsa şağlayıcımız olan TARMHOST‘tan bahsetmemek olmaz.

TARMHOST, Yusuf YILDIZ ve Ferhat ÖZKAŞGARLI’nın  kurmuş oldukları ve halihazırda yönettikleri hosting yani internet siteleri için alan tahsis edici bir firma.  İyi hizmeti ve uygun fiyatlarıyla, müşteri portföyünü geliştirmekte ve web dünyası içinde her geçen gün daha geniş bir yer almakta. Ben de yaklaşık 2 yıldır bu firmayla çalışmaktayım, ve şimdiye kadar hiç bir sorunla karşılaştığımı söyleyemem. İnşallah bu başarılı hizmet bu şekilde devam eder. Eğer sizlerde yeni bir hosting firması arıyorsanız doğru adresin burası olduğundan şüpheniz olmasın.

TARMHOST’a gitmek için lütfen tıklayınız…

facebook oyun uygulamaları…

Zaten benim gibi birinin yapabileceği en güzel şey facebook’ a girdiğinde utanmadan etmeden, yaşına başına bakmadan, çocuk oyunları oynayıp bi de bunu bloguna yazmak 🙂 Aslında işin aslı farklı, üstümde bir ağırlık var ve yazı yazamaz, konu ekleyemez hale geldim bloguma. Bir şekilde bunu atlatabilmek için şu an itibari ile gerekli gereksiz ne var ne yok yazma kararı almış bulunmaktayım. 🙂

Ben öyle facebook’ta ahamlı şahamlı oyunlar oynamıyorum. Benim tanıştığım ilk uygulama LİVE GİFTS uygulaması idi. Burada sistem tarafından oluşturulmuş olan çesitli hayvan figürleri var, ve bunları evlat edinip beslemeye, gezdirip tozdurmaya, sosyallestirmeye calısıyorsun. 6 tane gift sahibi olduktan sonra kendine yeni gift oluşturma hakkı veriliyor. İstediğin gift’ti bakıcıya bırakabiliyorsun, eğer zaten beslemezzsen hayvan önce somurtmaya başlıyor daha sonra ölüyor :))) Güzel bi aktivite, ben neredeyse 9 aydır ciddi ciddi burada bu hayvanları besleyip duruyorum işte :)))

İkinci oyunum ya da aktivitem YOVİLLE. Yoville’ de kendine bi karakter oluşturuyorsun, bu karakter genelde sana benziyor 🙂 sonra oyun sana bir ev ve sosyal cevre veriyor. Sen de yavaş yavaş normal hayatta yaptığın tüm faaliyetleri burada tekrardan gerceklestiriyorsun. İşe gitmek, alış veriş yapmak vb.

Bu oyun bence çok zevkli ama cözmesi ilk aşamada zor, işte nereden para kazanacaksın, işte kiminle oyun oynayacaksın, evleri nasıl rate edeceksin vesaire. Ama güzelll…. :))))

Son olarak ise oynadığım oyun PET SOCİETY . Burada da yine aynı sekilde bir karakter oluşturmaca var, böyle hayvanata benzer bi karakter oluşturup sonra onunla bir topluluk kurmaya çalısıyorsun. İp atlıyosun, top oynuyosun, arkadaşlarının evlerini ziyaret edeip, onları yıkayıp tarayıp ya da yemek yedirip para kazanıyorsun. İşte oyunun içinde stadyum, cafe, market gibi bölümler var oralara gidip alış-veriş filan yapabiliyosun ve böylece vakit geçirmiş, kısmi olarakta olsa kendini eğlendirmiş oluyorsun.

Artık facebook üyesi olmayan kaldı mı bilmiyorum ama adamlar her geçen gün çığ gibi büyüyolar ve bunun sonucunda da bu kitleyi içerde tutabilmek için dehşet bi çaba harcıyolar, isterseniz benim gibi onların oltasına düşer böyle oyunlarla site içinde daha fazla vakit geçirir ya da kendi kafanıza göre sadece hesabınızı kontrol eder, işinize gücünüze bakarsınız :))))))))  

(Son not: ben bu 3 uygulamayı da aynı insan sayesinde tanıdım, bundan dolayı kendisine teşekkürü bir borç bilir, saygı ve selamlarımı sunarım)

Cimrinin ağa babası google(!)

Geçtiğimiz günlerde nalet olsun içimde ki reklam sevgisine diye bir yazı yazmıştım. Kelime bazlı reklamcılıkla ve google adsense ile ilgili. Son 2 günde 200 tık almışım. Bunun nedenini/niyesini ben bilmiyorum. Kim gelip bu kadar benim blogumda ki reklamlara tıklar hayretler içindeyim. Dün için bloguma 293 kişi gelmiş, bu benim için düşük bir sayı, normalde 400-500 kişi aralığında gider gelir. Amma 293 kişide 98 reklam tık’ı almışım. Yani gelen 3 kişiden biri muhakkak reklamlarıma tıklamış. Sinan’a kalsa benim  işim gücüm yok sabahtan akşama kadar sen tıklıyorsun diyor ama gerçekten benim işim gücüm var ve benim reklamlara tıklayacak vaktim yok 😀 

 

  

Dün işte benim blogta ve  yazamak.com sitesinde yukardaki resimdeki olay gercekleşmiş. Şimdik kelime bazlı reklamcılık olduğu için. Acaba nelerle ilgili yazmak lazım. Şimdi aşk-mesk yazıyoruz ulan ne kadar dating geyikli abuk sabuk site varsa geliyor reklamlara. Onları yazmaktan vazgerctik. napalım yani, İnşaat sektöründen, ekonomiden, halkla ilişkilerden,wall street’ten, İstanbul menkul kıymetler borsasından, doların ve euro’nun günümüzdeki gidşatından birşeyler mi yazsam acaba. Y a da gezelim görelime yazı yazıyorum, milyon tane tatil sitesi reklamı hemen geliyor. Acaba google bunlarda click başına kaç para alıyor ve bunun kaçta kaçını blogger lara ya da site sahiplerine veriyor??? 

Şu an blogumun ana sayfasında ekonomi, siyaset, tarih ne ararsanız ilgili konu var. Ama gelen reklam alanlarında iş yok. Bu cimrilik google den mi kaynaklanıyor. Yoksa biz mi yanlış yapıyoruz. Bu miktarı arttırmak için neler yapmak lazım. Yoksa külliyen google reklamlarını kaldıralım mı? İnanın ben bu işten anlamıyorum yav. Kanımca bir şekilde sağdan soldan daha destekli reklamlar bulmam lazım. 😀 

Bu konu da bana yardım edecek kimse var mı? Yoksa ben direk buradan bağlantılar vererek fikrine güvendiğim kişilerin, fikirlerini alayım mı?

Bir Hafta Sonu Bir Şirket !

Evet efendim, bloglarımızı ya da interneti yakından takip edenler,interneti sadece msn ve facebook için değilde, ekmek yemek için kullanan arkadaşlar iyi bilirler. Bundan yaklaşık 4-5 ay önce aktif olarak çalışmalarına başlanılan.Bugüne dek birçok aksilikle karşılaşıp bugüne kadar aksayan girişimgünleri sonunda gerçekleşiyor. Sevgili kardeşim SinanAta bugün kendi blogunda Girişim Günleri İstanbul 2008’in basın bültenini bir fiil paylaşmış. Bu demek oluyor ki artık Girişim Günleri İstanbul 2008 programına günler, saatler hatta  dakikalar kaldı. Benim bu aralar sınav zamanım olduğu için katılma ihtimalim çok düşük ama yine de tüm sanşımı son ana kadar kullanmaya çalışacağım.

Girişim Günleri 2008 İstanbul buluşması tüm ayrıntıları için ziyaret etmeniz gereken adres; sinanata.com . Efenim ben burada elçilik yapma şerefine nail olduğum için çok mutluyum, umarım ki 1-2 adet ilgili arkadaşa  ulaşabilirsem ne mutlu bana. Saygı ve selamlarımla efenim.

erdalerdogdu.com Facebook Sayfası Açıldı.

Geçtiğimiz günlerde kuzenlerimden biri bana böyle bir teklifle gelmişti ama yaklaşık 20 gündür facebook ile bağımı kopardığım için, teklifini reddetmiştim. Ama bugün kafma esti ve grubu kurdum. Bilmem bir işime yarar mı ama olsun dursun bir köşede… Facebook’ta sadece listemdekilere davet gönderebildim. Eğer sayfamı takip etmek ve sayfama sizler de katılmak isterseniz. Buyrun başımızın üstünde yeriniz var.